måndag 8 februari 2010

Alla vägar bär mot en trappist

Kollade in stan med min eminenta lokalguide Melissa igår. Fick kontakt med henne genom Andreas, som är en svensk kompis som också pluggat på Melbourne University. Vi fick snabbt bra kontakt och det blev väldigt få pinsamma tystnader. Vi betade av stan ganska snabbt och efter en paus för sushi en trevlig, napolitanskdoftande gränd, hittade jag en vintage-butik där jag hittade en mycket trevlig swing-keps. Efter en trevlig kaffepaus vid vattnet och en promenad i parken, träffade jag Melissas kompisar Cournety och Matt. Vi gick till ett underbart ölbar som låg utomhus i en park. Det bästa av allt: all öl var belgisk. Efter en Hoegarden och en Roquefort trappist var lyckan fullständig. Dessutom hade jag astrevligt och det kändes som jag hittat hem på något sätt. När jag lyckas dra ett sarkastiskt skämt på engelska som går hem finns det inte mycket mer att uppnå. Har redan fem vänner i telefonboken. Skönt med en nystart ju.


Kollade in skolan idag också. Kändes lite som morden i midsommar eller någon som oxfordroman typ. Mycket kaffeställen också, vilket fick mig övertygad om att detta kommer att bli ett bra år. Dessutom fanns en macbookbutik på campus där mina överblivna eller lånade pengar kan omsättas.


Brände mig lite i solen idag trots solskyddsfaktor. Tydligen är kläder eller skugga det enda som fungerar för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar