fredag 26 februari 2010

Senaste nytt

Har varit dålig på att uppdatera bloggen, men jag lovar bättring i framtiden nu när Internet inte kostar 35 spänn timmen. Idag har det varit varmt; alltså över 30 grader. Tror det var uppe i 34 grader någon timme. Hursomhelst är jag lite tagen av detta och längtar mest efter att rullla mig i snön. Istället blir det utgång till ett coolt uteställe i södra Melbourne. Jazzkonsert och performance står på menyn, inte fel!

Idag har valt kurser lite halvt. Har mejlat och ringt runt för att få godkännande att läsa kurserna. Var ganska lätt faktiskt. Ska läsa sustatainble future water (studiebesök!), projekt management (för min ekonomiexamen) , business in China (ekonomi), en databaskurs (för min karriär och mitt duktighetskomplex) . Hade tänkt läsa climate politics and policy, på masternivå, men det blir environmental policy nästa termin istället, då kursen var full.

testade att jonglera med 4 bollar idag, det gick nästan. Ge mig en vecka! Har köpt en elgura också för 1500:-, så nu ska det spelas. Hade nästan glömt hur kul det är med elgura.

Har också flyttat in i mitt nya boende. Känns bra att äntligen ha en fast punkt i tillvaron.



Mitt kök


Mitt rum


Mmmm billiga gitarrer, som Friis musik fast bättre


Billigt frukt och grönt: vindruvor 6,5o per kg, auburgine 7 spänn kilot. Najs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar