söndag 14 mars 2010

En helg i Melbourne



Cool reklam, haha.


Jag, Suzy och Emma med vän på kostymparty med temat unicorn-enchanted.


Läxläsningsrum i skolan

Äntligen är jag med cykel.

En herrelös hund vill vara med spela volleyball. Saknade Laban.

Liten Pingvin på Zoo.


Coolaste djuret.

Celine, Susy och jag i stan.

Var sugen på att åka ut till havet eller landet och ta det lite lugnt denna helg, men det fick vänta till surflägret nästa helg, delvis för att få tid att göra min första assignment (1000 ord om varför Maos styre gynnat eller missgynnat Kina). Alltså; jag var kvar i Melbourne med fint väder. Det visade sig bli väldigt lite skrivet men desto mer festligheter och tid i solen.

I fredags gick jag på ett kostymparty hos några jag träffat på lägret förra helgen. Jag fick hjälp att fixa kostym av Sally jag bor med. Resultatet var kanon (Tack Sally!). Först gick jag ut med mina flat-mates i Brunswick och drack några öl. Jättetrevligt uteliv här i kvarteret. Festen var helt ok också.

På lördag var jag på stranden och solade med universitetets fadder-program. Det visade sig vara ungefär 97 % asiater. Inget ont om dem, men det är helt enkelt roligare med européer eller australiensare. Hade en fin eftermiddag ändå även om jag inte badade. Med lite sol på kroppen drog jag hem och träffade några mexicanare från lägret som skulle på en reggaton-klubb på kvällen. Jag föreslog för Susanna att vi skulle dit (min nya kompis ) och vi hade en kväll fylld av dans. Det visade sig att salsa inte riktigt var som Lindy-hop, så jag hade ingen större framgång på dansgolvet. Men en bra DJ var det, vilket jag uppskattar oavsett musikstil.

Idag var jag på Melbournes Zoo med Susanne och hennes vänner (Celine (frankrike) och Christina ( Estland)). Det var sådär kul att kolla på djuren men jag hade riktigt trevligt. Vi avslutade dagen med pommes frites och öl nere i stan vid älven.

Borde börja skriva essay nu....eller kanske får det vänta. Att vara på utbyte innebär en konflikt mellan måsten och lusten att vara på semester. Som tur är det högsta betyget h1 här, vilket gör att kursernas betyg är svåra att tyda i Sverige, vilket är bra. Alltsom oftast blir vardagslivet något lidande när det är så mycket kul som händer.

Har kommit igång med mitt utbyte på allvar känns det som nu. Det händer kul saker hela tiden och tiden räcker inte till för att laga bra mat och få 8 timmars sömn. Men det är ett bra tecken tycker jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar