tisdag 9 mars 2010

Vardagen är här

De första veckorna var allting väldigt speciellt här i Melbourne. Nu är det mer vardagslunk för mig och jag inser att jag riskerar att bli lite för bekväm i mitt liv här nere, vilket givetvis inte är bra på ett utbyte. Men väldigt skönt. Så här ser en "vanlig dag"ut:

1. Cyklar till skolan på en tungt trafikerad väg ofta lite sen som vanligt. Det här är lite farligt men kul.
2. Går på föreläsningar eller "tutorial". Det senare är väldigt mysigt. Idag fick vi prova olika sorters vatten och gissa var de kom från och räkna ut vattenvolymen i ett hus. Lite som exkursioner på mellanstadiet.
3. Dricka kaffe med kursare eller kompis(Finns dock inte kaffe, utan bara latté, espresso osv. i otaliga kombinationer vilket gör mig som svensk lite rådvill).
4. Äta indiskt eller i undantagsfall medtagen matlåda.
5. Dricka öl (på skolan ibland!!)
6. Göra någon aktivitet, såsom att jonglera, gå på yoga.
7. Åka hem och äta och kolla en film.


Har hittat ett ställe nära skolan som har kanonbra asiatisk mat för under 40 kronor! Där åt jag idag. Köpte tre par skor också. Behövde ett par träningskor på gymmet, hittade en annons med begagnade skor. Det slutade med att jag köpte ett par klättringsskor och ett par goretex-kängor. Totalt för runt 500:-

Det enda som stör mig med Melbourne är alla ljud. Det blåser ganska mycket, dessutom är det konstant ljud från all trafik med mera. Får ta en lugn dag på landet snart!

Förresten var det en oerhörd storm i helgen här i Melbourne:

http://www.youtube.com/watch?v=vfT5dEKaUdk&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=O7ho0hvnj-U
http://www.youtube.com/watch?v=3axjVMcjFa8&feature=fvsr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar