måndag 1 mars 2010

första skoldagen


Bra afrikansk musik. Jag köpte min första CD på fem år.



Gatufestival i mitt kvarter.


På väg ut och dansa! Jag och Sofie (en annan svensk utbytesstudent)


Vardagsrummet. Såg OS-hockey i denna soffa.

Idag har jag haft min första skoldag. Vatten-kursen verkar mysig med en bra lärare. GIS-kursen verkar sjukt seriös, men med en trevlig lärare också. Jämfört med Uppsala verkar det bättre att plugga här genom att studenten verkar stå i centrum. Återstår att se om det håller i sig, men skönt med genomtänkta kursupplägg och lärare som verkar engagera sig. Det gäller verkligen inte varje kurs i Uppsala.

Kände mig lång för första gången i mitt liv idag på campus. Blir nog så när det är mycket asiater och amerikanska unga tjejer runt en.

Jag har börjat gilla listor på sistone så här kommer en om Australien:

Bra: trevligt folk, vädret, kulturen, festivaler ganska ofta, billig mat ute (ibland), billig öl (ibland),

Dåligt: mycket bilar, dåligt ölsortiment (jämfört med GH och Norrlands), amerikansk livsstil (mycket snabbmat och lite motion), bristande respekt för fotgängare (älskar svenska övergångsställ numera).

Den var ju ganska allmän, men en lista i alla fall.
Är lite småförkyld fortfarande och är därför lite ur balans. Jag hoppas att jag kommer att skutta ur sängen imorgon pigg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar